De deelnemers:
De school: een lerende gemeenschap.
De directie: een leidinggevend leerteam.
De leerkracht: een professional in ontwikkeling.
In onderwijspublicaties klinken deze woorden stilaan gewoon. We leren met zijn allen.
Zo’n lerende gemeenschap kan moeilijk zonder een stevige feedbackcultuur. Geen leren zonder feedback. En dat geldt dus ook voor leerkrachten.
In deze sessie gaan we uit van de kracht van feedback, maar verleggen we de focus naar het ontvangen van feedback.
Hoe ga jij als leerkracht om met de feedback die je krijgt van je leerlingen, je collega’s, de directie …?
We weten dat feedback nodig is om te groeien, maar we ervaren allemaal dat het niet simpel is. Feedback kan steken en prikken.
Een feedbackcultuur maak je dus niet in een handomdraai, maar met vallen en opstaan.
Deze sessie wil kaders en inzichten aanreiken die in dit proces een rol spelen en de vaardigheden die erbij horen verkennend oefenen.
Combinatie van kaders, inzicht en oefening
Informatie - reflectie - actie
Deze vorming kan, indien gewenst, ook online georganiseerd worden. In dit geval valt uiteraard de verplaatsingskost weg, maar rekenen we wel een kleine kost van 15 euro aan voor online logistiek.
Team
Classic
25
T23-160