Afgelopen
Wat kan je als school doen voor, tijdens en na een emotionele aardbeving (dood, scheiding, verdriet, …) om leerlingen goed te begrijpen en beter te begeleiden?
Als leerkracht weet je vaak niet hoe je met verdriet bij leerlingen, collega’s,… moet omgaan. Je weet niet hoe het gesprek te beginnen, wat te zeggen en je bent vooral bang de verkeerde dingen te zeggen.
Verlies en verdriet horen bij elk leven, maar onze cultuur heeft vooral de neiging om verdriet dood te zwijgen.
Vanuit mijn eigen ervaring (verlies van onze 15-jarige zoon in een verkeersongeval) wil ik proberen om mensen (leerkrachten en leerlingen) te laten inzien hoe belangrijk het is om met de “juiste kennis” om te gaan met verlies. Omdat het bespreekbaar maken en uiten van verdriet (via werkvormen) zo belangrijk is.
Ik wil tijdens de vorming enkele theoretische kaders, aandachtspunten, tips, werkvormen,.. meegeven die voor een school belangrijk zijn om leerlingen op een betere manier te begeleiden (en niet enkel tijdens de eerste dagen).
Na de sessie beschik je over een theoretische achtergrond en praktische handvatten om leerlingen, collega’s,… beter te begrijpen en te ondersteunen tijdens en na een groot verdriet.
Code | Sessies | Status | ||
---|---|---|---|---|
I25-053-A |
|
niet mogelijk |
1
€ 68,00
Individu
Classic
24
I25-053