Nieuw dit schooljaar
Leerkrachten kunnen signalen van leerstoornissen herkennen. Ze hebben zicht op de impact die deze kunnen hebben op het leerproces. Ze hebben oog voor participatieproblemen en kunnen maatregelen voorstellen en gebruiken om deze leerlingen vooruit te helpen. Leerkrachten hebben zicht op hoe rekening te houden met leerstoornissen tijdens evaluatiemomenten.
Wat zijn leerstoornissen en hoe verloopt de diagnostiek? Hoe kunnen deze worden aangepakt? Hoe kan een school redelijke aanpassingen invoeren binnen het zorgcontinuüm?
We staan stil bij het begrippenkader: signalen, definitie, criteria, oorzaak/gevolg, aanpak.
We staan stil bij het schoolbeleid en de implementatie van de maatregelen op klas- en schoolniveau. We bekijken daarbij redelijke aanpassingen en plaatsen deze binnen het zorgcontinuüm.
We hebben ook aandacht voor de socio-emotionele gevolgen en begeleiding. De impact van leerstoornissen voor het kind en zijn ouders komen aan bod.
Heb je al ervaring met kinderen met leerstoornissen? Of helemaal nog niet? Het maakt niet uit, we starten met een opfrissing!
Team
Classic
25
T26-196