Energie krijgen van hetgeen je doet. Niet alleen na de uren, ook tijdens de werkuren.
In deze drukke tijd, met de vele veranderingen die op ons afkomen, steeds in de weer voor allerlei en iedereen, zoeken we allemaal naar manieren om het vol te houden. De drukte op zich vraagt van ons heel wat inspanning en energie. Hoe langer een periode van drukte duurt, hoe moeilijker het is om te recupereren en niet opgebrand te geraken.
Zelfzorg, tijdig “me-time” nemen dus om de batterijen terug op te laden….? Of zoeken naar een optimale “work-life” balance, in een tijd waarin werk en privé juist meer en meer vermengd geraken met mekaar en in mekaar overvloeien.
Het gevaar bestaat dat we in het scenario terecht komen dat het creëren van bevlogenheid en energie een “apart” deel van de dag wordt; dat MeTime hoofdzakelijk iets wordt voor na de uren; dat dit moet compenseren voor de dagelijkse beslommeringen en de energievreters in ons leven, al de moetens en de verplichtingen,…
Deze sessie legt de focus op hoe je zelf, als leerkracht, gezond en bevlogen in het leven en in je werk kan blijven staan. We gaan kijken hoe we terug “de tijd van ons leven” kunnen creëren m.a.w. hoe we terug bevlogenheid kunnen ervaren en energie kunnen creëren tijdens de uren. Hoe we kunnen leven, ook in ons werk, en hopelijk voluit.
/
Team
Classic
20
T25-219