Kennis en inzicht verwerven in de theorie van mindset en hoe mindset een impact heeft op het gedrag van hoogbegaafde leerlingen.
De manier waarop je kinderen prijst kan nefast zijn voor hun zelfvertrouwen en het ontwikkelen van hun talenten. Je denkt het kind aan te moedigen door het te prijzen – ‘knap van je, mooie tekening, jij moet wel slim zijn,…’ – maar hierdoor krijgt je leerling een vaste mindset over intelligentie aangekweekt.
De manier waarop leerlingen denken over intelligentie beïnvloedt hun prestaties in een positieve zin (groeimindset: ik durf) of eerder negatieve zin (vaste mindset: ik probeer niet eens). In deze nascholing leer je hoe je (al) je leerlingen op weg kunt helpen naar een groeimindset, waardoor ze leren te durven, waardoor ze van falen leren, waardoor ze leren dat inspanningen leveren erbij hoort. Maar bovenal zul je leren hoe je onderpresteren kan tegengaan!
Deze nascholing bestaat uit 2 sessies van telkens drie uur. In de eerste sessie worden principes van de mindsettheorie uiteengezet. In de tweede sessies gaan we vooral aan de slag met werkvormen die in de klas kunnen worden gebruikt om mindset aan kinderen aan te leren.
Interactieve uiteenzetting met presentatie, filmpjes, huis-denkwerk, met veel mo-gelijkheid tot vragen stellen en tot discussie, workshop met doe-opdrachten alsof je zelf leerling bent.
Interesse in het thema hebben, enthousiast worden van het leerproces van kinderen.
Team
Classic
25
T25-083