‘Echt leren via jezelf reguleren!’ is de boodschap in deze sessie.
Omdat leren alles te maken heeft met gedrag (en gedrag aanpassen), staan we nog eens stil bij motiverende factoren. Zelfregulering is de kapstok waar we deze inzichten aan ophangen (en meteen zitten we ook hiermee in het UDL-verhaal).
Autonoom handelen (en dus verantwoordelijkheid opnemen) gaat hand in hand met het verhogen van de plannings-en uitvoeringscompetentie. We verkennen beproefde ‘sterkmakers’, geïntegreerde korte-en langetermijnplanning via kindvriendelijke materialen. Een heel praktijkgerichte sessie dus, die zich in de eerste plaats richt tot de collega’s van de bovenbouw (maar waar ook andere collega’s heel veel uit kunnen opsteken).
Deze sessie is het vierde onderdeel van het traject: Ik leer... wil jij me coachen? Leren leren: maximaal inzetten op de leer-kracht van het kind. Elke sessie kan als losse sessie georganiseerd worden. Sessie 1 is echter de logische basissessie.
Team
Classic
25
T25-033