Maak de digisprong met iPad - Iedereen kan programmeren: computationeel denken in de tweede graad secundair onderwijs
Aan de slag met ‘Bit’, ‘Input’, ‘Output’, ‘Verbinding’, ‘zenden’, ‘ontvangen en verwerken’. We gaan dieper in op termen zoals ‘decompositie’, ‘patroonherkenning, herhalingsstructuren, variabelen ...

Nieuw dit schooljaar

Afgelast

Doelstellingen

Werken rond hard- en software, invoer, verwerking en uitvoer, dataformaten, decompositie, patroonherkenning, abstractie, algoritme en debuggen.

Inhoud

We brengen een aantal lesvoorbeelden mee die betrekking hebben op de samenhang tussen ‘Bit’, ‘Input’, ‘Output’, ‘Verbinding’, ‘zenden’, ‘ontvangen en verwerken’. We gaan ook aan de slag met 'Swift Playground - Leren programmeren 1, 2 en 3', een programmeerapp van Apple, waarmee we de doelstellingen decompositie, patroonherkenning, abstractie, algoritme en debuggen kunnen verklaren.

Methodiek

Hands-on

Beginsituatie
  • De deelnemers voorzien een iPad met het laatste besturingssysteem en voorzien van apps zoals Pages, Numbers, Keynote, iMovie, Clips, Hopscotch en Swift Playgrounds + Leren programmeren 1, 2 en 3.
  • De deelnemers zijn 'beginners' of 'gematigd gebruikers' van de iPad.

Edities

Code Sessies Status
I22-144-A Afgelast
woensdag 24 november 2021
13.30u tot 16.30u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Philip Everaerts

Aantal edities

0

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs
  •    Gewoon Secundair Onderwijs
  •       Tweede graad
  •          Derde leerjaar D-finaliteit
  •          Derde leerjaar Dubbele finaliteit
  •          Derde leerjaar A-finaliteit
  •          Vierde leerjaar D-finaliteit

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

16

Code

I22-144