Nieuw dit schooljaar
Afgelopen
“Ik besteed veel tijd aan het geven van feedback, maar er gebeurt zo weinig mee.” Herkenbaar? In deze vorming ontdek je hoe feedback wel effectief wordt.
“Feedback is the breakfast of champions”. Mooie wijsheid. In de praktijk laten leerlingen het ontbijt dat leraren hen voorschotelen helaas vaak staan. Vooral leerlingen die de feedback het hardst nodig hebben, gaan er het minst mee aan de slag. Goedbedoelde en goed geformuleerde feedback waar vervolgens niets mee gebeurt wordt dan tijdverlies. Maar hoe doe je het dan wel?
Deze vorming gaat niet over “Hoe formuleer ik goede feedback?” Deze vorming gaat wel over een visie op feedback(cultuur), over didactische keuzes en over wat impact heeft op het leren van de leerlingen. Een vorming vanuit recente wetenschappelijke inzichten, vol onmiddellijk bruikbare werkvormen en voorbeelden, toegepast op jouw praktijkervaringen. En dan moet het beste nieuws nog komen: bij goede feedback werkt de leerling harder dan de leraar.
Dag 1
Op dag 1 helpen we vier hardnekkige misvattingen voorgoed de wereld uit en bespreken we een kader voor effectieve feedback.
Bij elk onderdeel horen concrete keuzes en praktische werkvormen. Je gaat op zoek naar (kleine) stappen om je eigen les- en feedbackpraktijk te verbeteren, graag met minder verbeterlast.
Dag 2
Deel 1: Praktijkervaringen en -verhalen
Na dag 1 experimenteerde je in eigen (les)praktijk met enkele werkvormen of inzichten. Hoe ging het? Werkt wat we besproken hebben ook echt?
We staan uitgebreid stil bij je praktijkervaringen. De beste garantie dat de aanpak en inzichten je ook echt vooruit helpen.
Deel 2: Op weg met specifieke thema’s
Voorbereiding dag 2:
Code | Sessies | Status | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I21-100-A Volzet |
|
niet mogelijk |
1
€ 265,00
boek 'Feedback in de klas. Verborgen leerkansen' inbegrepen
Individu
Classic
20
I21-100