Nieuw dit schooljaar
Met het schoolteam er expliciet voor kiezen om conflicten op een herstelgerichte manier aan te pakken.
Bij het vaststellen van onaanvaardbaar gedrag, conflict, richt je je niet op de persoon maar wel op het foute gedrag en de schade die er is.
In verbinding herstellen in plaats van uitsluiten. Dit is een heel andere invalshoek dan we gewoon zijn.
Hoe breng je dit in de praktijk? Uiteraard kun je dit niet als enkeling aanpakken: dit moet een beleid van de school zijn, waar én de directeur, én het opvoedersteam én alle leraren achter staan.
We maken kennis met verschillende herstel methodieken, reflecteren op een herstelhouding en staan stil bij de visie van herstelgericht werken.
Deze methodiek vertrekt vanuit een cirkelopstelling. Kennismaken met, toepassen van, ervaren en inoefenen van herstelgericht werken komen aanbod. Een interactieve werkvorm waar input en concreet aan de slag gaan elkaar afwisselen.
Openstaan voor, gemotiveerd zijn om te reflecteren over een herstelhouding.
Team
Classic
20
T21-205