Wat na KOALA? Preventief leesproblemen aanpakken
Wat onderneem je met zwak taalvaardige kleuters? Het belang van een preventieve aanpak van leesproblemen

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen
  • Inzicht krijgen in de meerwaarde van het preventief aanpakken van leesproblemen.
  • Welke interventie voorzie je voor leerlingen met een zwakke taalvaardigheid?  
Inhoud

Tijdens deze vorming komt wetenschappelijk onderzoek rond het preventief aanpakken van leesproblemen aan bod. We spreken over het belang van het opstarten van een interventie bij risicoleerlingen in de derde kleuterklas. Welke leerlingen neem je mee in dat preventieve verhaal? We zoomen ook in op de mogelijkheden binnen je school om preventief aan de slag te gaan. We voorzien een demonstratie van het programma Bouw!. Daarna kan je zelf aan de slag in ons programma. Bovendien presenteren we de onderzoeksresultaten over het programma Bouw!. Afsluiten doen we met een uitwisselingsmoment rond de implementatie van een preventieve aanpak binnen jouw school.  

Methodiek

Infosessie waarbij men ook actief aan de slag kan gaan in ons educatief programma. Er is tijdens de sessie voldoende ruimte voor vragen en de vertaalslag naar de praktijk.

Beginsituatie

De deelnemers zijn op zoek naar praktische handvatten om zwakke taalvaardige leerlingen te helpen. Ze hebben nood aan extra informatie rond het preventief aanpakken van leesproblemen. 

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 695,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Gewoon Basisonderwijs
  •    Kleuteronderwijs
  •    Lager Onderwijs
  •       Eerste graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Ondersteuningsnetwerk
  • CLB-medewerkers

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T24-212