Nieuw dit schooljaar
Afgelopen
Een leerkracht vandaag heeft het niet altijd onder de markt. In de klas ontmoet hij of zij kinderen waarover hij of zij zich zorgen maakt omwille van druk of ongecontroleerd gedrag. Maar er zijn anderzijds ook de stille, angstige en teruggetrokken kinderen waar hij zich zorgen over maakt. Het zou ook kunnen dat enkele kinderen kampen met een dipje, gepest worden of lijden onder de situatie thuis. Nog andere kinderen gedragen zich erg bijzonder of opvallend zonder dat dit gedrag meteen verklaard kan worden.
Over al deze kinderen wordt er in scholen gepiekerd en overlegd in multidisciplinaire teams . Deze nascholing handelt over deze kinderen. In plaats van een opsomming van recepten en tips voor de begeleiding van kinderen, kiezen we voor een kader dat leerkrachten en schoolteams helpt om perspectief te brengen in schijnbaar vastgelopen onderwijsleersituaties. Dat is een bewuste keuze. In plaats van ons af te vragen wat er met het kind mis is, gaan we na hoe interacties tussen leerkrachten en kinderen verbeterd kunnen worden. Daarom vertrekken we van een beschrijving van opvoedings- en gedragsproblemen in de klas en geven we stap-voor-stap aan hoe je die moeilijkheden systematisch in kaart brengt, verheldert en aanpakt.
Spreker Maurits Wysmans is opleidingsverantwoordelijke aan de UCLL Sociale Readaptatiewetenschappen : kinderen, jongeren en welzijn. Hij is eveneens deskundige in opvoedings- en gedragsproblemen en auteur van diverse artikels naast co-auteur van het boek ‘ Praten met ouders’ ( Lannoo Campus ) . Hij is tevens gastprofessor in o.m. Zuid-Afrika en India.
Afgestudeerd leerkracht met (beperkte) praktijkervaring
Code | Sessies | Status | ||
---|---|---|---|---|
I21-132-A |
|
niet mogelijk |
1
€ 25,00
Individu
Classic
50
I21-132